نوشته شده توسط : نیما راد

فهرست بندی بهترین انیمه های ژاپنی کار سخت و پردردسری است. علی رغم این که انیمه به لطف بیش از یک قرن نوآوری و تغییرات گسترده اکنون به یکی از داشته های باارزش فرهنگی دنیای سینما در قرن 21 تبدیل شده است اما هنوز تعریف کامل و واحدی برای آن وجود ندارد. از انیمه های پنج دقیقه ای اوتن شیموکاوا در سال 1917 تا انیمه های بلند دوران جنک جهانی دوم و انیمه های دنباله دار و جریان ساز دهه 60 تزوکا و سپس نوآوری های بی نظیر کارگردانانی نظیر میازاکی در اواخر نیمه دوم قرن بیستم، انیمه دچار تغییرات و فراز و نشیب های زیادی شده است.

 
بدین ترتیب بنا نهادن یک مقیاس و معیار برای بهترین انیمه های ژاپنی کار سخت و غیرممکنی بنظر می رسد اما می توان لیست بلند بالایی از بهترین سریال های انیمه تهیه کرد که در ادامه این مطلب قصد داریم 12 انیمه ای که بدون شک در چنین فهرستی قرار خواهند داشت را به شما معرفی کنیم.

12- شاهزاده مونونوکه (1997)

کارگردان: هایائو میازاکی
 
 12 انیمه ژاپنی که باید تماشا کرد

یکی از ویژگی های اصلی و ثابت انیمه های ساخت استودیو جیبلی و به خصوص هایائو میازاکی این است که در فیلم های آن ها هیچ شخصیت شرور واقعی و کاملی وجود ندارد. این ویژگی به طور ویژه در انیمه «شاهزاده مونونوکه» (Princess Mononoke) که هفتمین فیلم میازاکی و شاید تاریک ترین آن ها باشد به وضوح دیده می شود. این فیلم داستان آشیتاکا، آخرین شاهزاده باقیمانده یک روستای شرقی کوچک را روایت می کند که هنگام دفاع از خانه و کاشانه خود در برابر یک گراز وحشی که روحی خبیث در آن حلول کرده زخمی می شود. زخم او بسیار کشنده و نفرین شده بوده به نحوی که هیچ درمانی برای آن پیدا نمی شود.
 
بدین ترتیب آشیتاکا تلاش می کند به غرب سفر کرده و نیروی شروری که پشت ماجرا قرار دارد را پیدا نموده و آن را متوقف کند. او در نهایت در می یابد که موضوع از آن چه که فکر می کرده پیچیده تر است: گروهی از انسان ها که در تلاش برای ساختن مسکنی برای خود باعث می شوند نیروهایی در دورن جنگل که زندگی خود را در خطر می بینند با آن ها روبرو شوند. او سپس با زنی جوان به نام سان آشنا می شود که توسط گله ای از گرگ ها که از جنگل محافظت می کنند بزرگ شده است.
 
بدین ترتیب آشیتاکا تلاش می کند که دو طرف را آشتی داده و بین آن ها صلح برقرار کند. این اثر از فرهنگ قدیمی ژاپن و ایده های بلندپروازانه میازاکی نشأت گرفته و جدی ترین و بزرگسال محورترین کار او به شمار می آید. در این فیلم خشونتی واضح دیده می شود که در دیگر آثار میازاکی نمود بسیار کمی داشته است. این فیلم پیامی واضح و تاثیرگذار دارد که در سکانس های پایانی بیننده را به فکر فرو خواهد برد.
 


11- نیروی فضایی سلطنتی: بال های هونیامایس (1987)

کارگردان: هیرویوکی یاماگا
 
 12 انیمه ژاپنی که باید تماشا کرد
 
در سال 1987 یک استودیو انیمه سازی جدید ژاپنی با نام جایناکس سبک جدید و پرهزینه ای را در دنیای فیلم های انیمه و در مورد یک دنیای موازی بنا نهاد که در آن دو دولت که جنگ آن ها را ویران کرده بود سعی دارند که اولین طرفی باشند که پرواز فضایی انسانی را در یک جامعه صنعتی شده شکل دهند. بدین ترتیب این استودیو ساخت انیمه «نیروی فضایی سلطنتی: بال های هونیامایس» ( Royal Space Force: The Wings of Honnêamise) را با بودجه ی سرسام آور 8 میلیون دلار (برای آن دوران این هزینه برای ساخت یک انیمه بسیار زیاد و بی سابقه بود) را در دستور کار قرار داد. نتیجه کار یک شاهکار هنری دو ساعته بود که ظرفیت انسان برای شرارت و تفکر خلاقانه را به تصویر کشیده و یکی از پرجزییات ترین انیمه های تمام دوران از لحاظ بصری لقب گرفت، هر چند در گیشه شکست خورد.
 
این فیلم داستان مردی به نام شیروتسوگ لادات را روایت می کند که به نیروهای فضایی کشورش می پیوندد که به ان هونیامایس گفه می شود و در جنگی بی پایان با کشور متخاصم که جمهوری نام دارد به سر می برد. وی رفته رفته به یک فضانورد تبدیل شده و با زنی که به برنام های فضانوردی علاقه دارد آشنا می شود و در نهایت رابطه این دو به نقطه مبهم داستان تبدیل می گردد و همین موضوع در آن زمان باعث شکست تجاری فیلم شد هر چند باید آن را یک شاهکار شکست خورده نامید.
 


10- نئو-توکیو (1987)

کارگردان: کارگردانان متعدد
 
 12 انیمه ژاپنی که باید تماشا کرد
 
فیلم انیمه «نئو-توکیو» (Neo-Tokyo) که ابتدا تحت نام «مانیه-مانیه: داستان های مارپیچ» (Manie-Manie: Labyrinth Tales) در واقع گلچینی از انیمه های کوتاه است که توسط تعدادی از شناخته شده ترین کارگردانان انیمه ژاپنی در دهه 80 قرن بیستم تولید شده اند: رینتارو، یوشیاکی کاواجیری و البته کاتسوشیرو اوتومو. بعدها اسم آن توسط استودیو منتشر کننده در سال 1989 تغییر یافت. در واقع هر کدام از قسمت های از این گلچین سینمایی داستان مجزایی دارد که بهترین قسمت در واقع آخرین بخش از آن است که توسط اوتومو ساخته شده است.
 
این انیمه توسط منتقدان و تماشاگران با فیلم «اکنون آخرالزمان» فرانسیس فورد کوپولا مقایسه شده است و بوروکراسی بی معنای ژاپن در آن ژاپن را به تمسخر می گیرد. علی رغم جدایی داستانی و عدم ارتباط قوی باید این انیمه را یکی از شاهکارهای زیبایی شناختی ژانر انیمه دانست
 


9- همسایه ام توتورو (1988)

کارگردان: هایائو میازاکی
 
12 انیمه ژاپنی که باید تماشا کرد 

انیمه «همسایه ام توتورو» (My Neighbor Totoro) نه تنها شناخته شده ترین و بهترین اثر میازاکی تا به امروز به شمار می آید بلکه باید آن را یک فیلم بی نقص خانوادگی دانست که هوس های کودکی را به بهترین شکل ممکن به تصویر می کشد. این فیلم با داستان جذاب، شخصیت های دوست داشتنی و آهنگ متن خارق العاده اش بیننده را به بند می کشد. داستان فیلم در سال 1958 رخ داده و داستان تاتسوئو کوساکابه که یک استاد دانشگاه است و دخترانش ساتسوکی و می را روایت می کند که به یک خانه قدیمی در حاشیه شهر نقل مکان می کنند تا به مادر خانواده نزدیک تر باشند؛ مادری که در حال بهبودی از یک بیماری بسیار طولانی است. در طول فیلم تماشاگران دنیا را از چشم این دختران می بینند که به دنبال موش های اطراف خانه افتاده و پس از گرفتنشان آن ها را در دهان موجوداتی عجیب قرار می دهند. این فیلم در مورد جادوی زندگی کودکانه و قدرت ساده ملاقات با دنیا با قلبی آکنده از عشق و دوستی است.
 


8- پاتلابور 2 (1993)

کارگردان: مامورو اوشی
 
 12 انیمه ژاپنی که باید تماشا کرد

 

انیمه «پاتلابور 2» (Patlabor 2) منسجم ترین اثر اوشی است که یک تریلر سیاسی بوده و سنگ بنایی برای ساخت مشهوترین اثر او یعنی «شبح در پوسته» (Ghost in the Shell) به شمار می رفت. این انیمه که سه سال پس از قسمت اول ساخته شد یک بار دیگر داستان بخش دوم خودروهای ویژه پلیس شهر توکیو را روایت می کند که وارد یک بحران بزرگ تر و پیچیده تر در مورد یک فرمانده نظامی که قصد کودتا و براندازی حکومت را دارد می شوند.  اوشی در این فیلم نسبت به قسمت قبلی از پختگی و مهارت بیشتری در پرداخت داستان و محیط آن سود برده است. این فیلم را باید بهترین کار مامورو اوشی دانست که از بلوغ تکنیکی و فلسفی بسیار بالایی برخوردار بوده و نشان دهنده اوج خلاقیت کارگردان آن است.
 
 



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 2 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما راد

میز عسلی و جلو مبلی برای تکمیل زیبایی دکوراسیون منزل ضروری است، بنابراین لازم است اطلاعات لازم درباره آنها کسب کنید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آف دکور، بعد از خرید مبلمان برای تکمیل ست مبل باید میز جلو مبلی و عسلی نیز خریداری کنیم. وجود میز عسلی و جلو مبلی برای پذیرایی و زیبایی بیشتر منزل شما لازم و ضروری است.

انواع میز عسلی

در سال‌های اخیر میز عسلی‌ های متنوع و زیبایی ساخته شده که برخی از آنها با میز جلو مبلی و برخی به صورت جداگانه به فروش می‌رسند.

گاهی به علت فضای کم افراد از خرید میز عسلی صرفه نظر می‌کنند، اما بدانید وجود این میز در خانه علاوه بر اینکه برای پذیرایی می‌تواند میز کمکی شما باشد، زیبایی دکوراسیون شما را نیز بیشتر می‌کند.

شک نداشته باشید که میز عسلی‌های فانتزی با وجود مجسمه تزئینی در گوشه پذیرایی شما جلوه منزل و دکوراسیونتان را بیشتر می‌کنند.

در مورد انتخاب رنگ باید بدانید که بهتر است که رنگ عسلی با میز جلو مبلی و مبلمان شما همخوانی داشته باشد.

خرید و قیمت میز عسلی سلطنتی

میز عسلی سلطنتی برای دکوراسیون‌های لوکس و سنتی مناسب است. شما می‌توانید زیباترین و لوکس‌ترین مدل‌های میز عسلی سلطنتی را از سایت آف دکور بررسی و به صورت اینترنتی و حضوری خریداری کنید.

میز عسلی سفید

برخی از افراد طرفدار دکوراسیون سفید هستند این افراد مبل و میز خود را در رنگ سفید انتخاب می‌کنند آف دکور برای طرفداران این سبک از دکوراسیون هم محصولاتی را ارائه می‌کند.

میز عسلی تاشو

در میز عسلی تاشو این قابلیت وجود دارد که در صورت نیاز میز عسلی را جمع کرده و فضای بیشتری داشته باشیم و مناسب فضای‌های کوچک می‌باشد.

میز عسلی تاشو سفید

میز عسلی تاشو سفید یکی از مدل‌های پرفروش میز عسلی تاشو می‌باشد که می‌توانید آن را به صورت اینترنتی بررسی و خریداری کنید.

انواع میز جلو مبلی

میز جلو مبلی همانطور که گفته شد تکمیل کننده مبلمان شما است، وجود آن در هر منزلی لازم است به ازا هر یک دست مبل شما به یک میز جلو مبلی احتیاج دارید که معمولاً با ۳ عسلی به فروش می‌رسد.

رنگ میز جلو مبلی

رنگ این میز باید با رنگ چوب مبلمان همخوانی داشته باشد. اگر مبل شما تماماً پارچه بوده و قصد خرید میز جلو مبلی دارید با توجه به فضا نشیمن خود رنگ آن را انتخاب کنید. اگر نشیمن شما فضا کوچکی دارد سعی کنید میزی با رنگ روشن خریداری کنید.

میز جلو مبلی کلاسیک

این نوع از میزها را باید برای مبلمان کلاسیک یا استیل و سلطنتی خریداری کنید؛ چرا که از نظر شکل و ساختار با این دسته از مبل‌ها همخوانی دارند.

میز جلو مبلی ام‌دی‌اف mdf

میز جلو مبلی ام‌دی‌اف از انواع پر طرفدار میز جلو مبلی است این میز کیفیت بسیار بالایی داشته و بسیار مرغوب است.

 

منبع : ایسنا



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 2 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما راد

رنگ کردن مو در خانه 

دوست دارم خودم در خانه بهترین روش رنگ کردن مو را انجام دهم . مراحل رنگ کردن موی سفید چگونه است و اینکه با چه روشی می توانم رنگ مویی با نتیجه ی دلخواه داشته باشم؟ رنگ كردن مو

رنگ كردن مو
رنگ کردن موها در خانه کار چندان سختی نیست. حتی اگر موها سفید شده باشد، به آسانی می توان آن ها را رنگ کرد، فقط کافی است نکات ساده ای را بدانید. رنگ کردن مو تقریبا بین بیشتر خانم ها رواج دارد خانم ها به 2 دلیل موهای شان را رنگ می کنند یا می خواهند موهای سفیدشان را بپوشانند یا می خواهند در چهره شان تنوعی به وجود آورند.
بعضی از خانم ها موهای شان را در آرایشگاه رنگ می کنند، ولی خانم های بسیاری هستند که ترجیح می دهند به دلیل هزینه یا کمبود وقت، موهای شان را در منزل رنگ کنند. اگر شما هم جزو این دسته اخیر هستید، احتمالا دانستن نکاتی برای رنگ کردن بهتر موها می تواند برای تان جالب باشد. رعایت این نکات باعث می شود، رنگ روی موها به آنچه می خواهید نزدیک شود و دوام بیشتری یابد.

ابتدا قیچی به دست شوید
یکی از مهم ترین نکاتی که باید رعایت کرد تا نتیجه بهتری از رنگ کردن موها به دست بیاید، این است که اگر نوک موهای شما به هر دلیل دچار موخوره شده است باید قبل از رنگ کردن را کوتاه کنید. موی خشک و شکننده نمی تواند به خوبی رنگ را در خود نگه دارد و بعد از مدت کوتاهی رنگش از بین می رود و به اصطلاح موها بدرنگ می شود، بنابراین بهتر است قبل از رنگ کردن حتما سر موهای تان را کوتاه کنید تا قسمت های خشک و آسیب دیده ای در موی تان وجود نداشته باشد.

رنگ کردن مو

روش رنگ کردن مو در منزل

درجه بندی ها را بشناسید
سطح رنگ ها را از درجه یک تا 10 تقسیم بندی کرده اند. رنگ درجه 10 مو را روشن و درجه یک آن را تیره می کند، به طور کلی درجات رنگ مو را می توان به این صورت نشان داد:1- سیاه، 2- قهوه ای خیلی تیره، 3- قهوه ای تیره، 4- قهوه ای، 5- قهوه ای متوسط، 6-قهوه ای روشن، 7- بلوند تیره، 8- بلوند متوسط، 9- بلوند روشن، 10 - بلوند پلاتینی روشن. البته 11و 12 هم در بعضی کاتالوگ ها وجود دارد که این رنگ ها در ترکیب با این رنگ های اصلی برای روشن کنندگی فوق ا لعاده زیاد کاربرد دارد. شماره های بعد از ممیز نشانگر ترکیب رنگ اصلی با رنگ های فرعی هستند. مثلا 1/2و1/1و1/3.

خنثی کننده های رنگ موی خود را بشناسید
اگر شما چرخه رنگ را بشناسید، رنگ کردن برایتان آسان تر خواهد شد. ممکن است به نظرتان عجیب برسد که موهای شما ترکیبی از 3 رنگ است؛ قرمز، زرد و آبی. اینها رنگ های اصلی هستند. رنگ های ثانویه، نارنجی، سبز و بنفش هستند که از ترکیب رنگ های اصلی به دست آمده اند.
یکی از عناصر و عوامل مهم رنگ کردن مو، تعیین رنگدانه زیرین موی شماست. وقتی که شما رنگی را انتخاب می کنید و روی موهای تان می گذارید، امکان دارد به خاطر رنگدانه زیرین در موی شما، همان رنگ دلخواه به دست نیاید. اگر شما نگاهی به چرخه در رنگ بیندازید یک رنگ مخالف برای هر رنگ وجود دارد؛ یعنی اگر موی شما نارنجی باشد رنگ سبز باعث می شود که موی شما قهوه ای شود یا اگر موی شما یک تون (tone) زرد دارد، رنگ بنفش آن رنگ را از بین خواهد برد. پس باید خنثی کننده های رنگ موی خود را بشناسید.

رنگ زیرین + رنگ مصنوعی = رنگ نهایی

رنگ کردن موهای سفید

برخی از موهای سفید به ویژه موهای ریز، کلفت و خاکستری رنگی که در اطراف شقیقه ها می رویند، در برابر رنگ مو مقاوم هستند یا در مقایسه با سایر موهای سفید، به سرعت رنگ خود را از دست می دهند. اگر موهای شما خیلی زبر و مقاوم در برابر رنگ است، شاید لازم باشد که قبل از رنگ کردن آن ها را نرم کنید، چون با نرم کردن، لایه های کوتیکول رنگ را بهتر جذب می کنند.

در موهایی که 80 تا 100 درصد سفید شده اند، ابتدا اکسیدان با Vol 20 یا 30 را مستقیما روی موی سفید بگذارید و پس از 5-7 دقیقه بشویید. بهتر است از جایی که سفیدترین موها را دارد شروع کنید و پس از شستن، با حوله خوب خشک کنید سپس از رنگی که یک درجه تیره تر از رنگ مورد نظرتان است، استفاده کنید. چون به دلیل نبودن رنگدانه در تار مو، رنگی که می گذارید روشن تر به نظر می رسد. برای بالا رفتن قدرت جذب موی سفید توصیه می شود، مدت زمان گذاشتن رنگ را به حدود 45 دقیقه برسانید. یادتان باشد. این موها در مقایسه با سایر موهای سفید به سرعت رنگ خود را از دست می دهند.

به موهای خشک هم جان دهید

استفاده از رنگ مو، باعث خشکی و شکنندگی و ریزش موی سر خانم ها می شود. از آنجایی که وضعیت طبیعی مو با استفاده از رنگ مو دچار تغییر می شود و مثلا از میزان رطوبت مو کاسته می شود، راه حل مناسب استفاده از اسیدهای چرب طبیعی است. یکی از بهترین و غنی ترین گیاهان دارای اسید چرب که می تواند رطوبت کافی را به موهای خشک باز گرداند، زعفران است. چند قطره روغن زعفران را در کف دست بریزید و به آرامی روی موهای خشک بمالید.

مطمئن باشید، مقدار چربی که در موهای شما نفوذ می کند بسیار ناچیز خواهد بود، ولی تداوم این کار باعث بازگشت رطوبت از دست رفته به موهای شما خواهد شد. بهتر است از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده برای شست وشو استفاده کنید و پیش از ورود به استخر، موهای رنگ شده خود را با آب بدون کلر بشویید. موها را در زمان خیس بودن شانه نزنید و از شانه دندانه درشت استفاده کنید. تا جایی که می شود از خشک کردن موها با سشوار خودداری کنید.

رنگ کردن مو

بهترین روش رنگ کردن مو در منزل

به شماره اکسیدان توجه کنید
قدرت اکسیدان که به عنوان تسریع کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به کار می رود با نتایج مورد نیاز و دلخواه شما و همچنین با تمایلات سازندگان رنگ ها تعیین می شود.
اکسیدان Vol 10 رنگ را فقط به طور جزئی باز می کند، اکسیدان Vol 20 قدرت بازکنندگی و روشن کنندگی بالاتری دارد و اکسیدان Vol 30 قدرت روشن کنندگی بسیار بالا را با کمترین میزان رنگ دارد. از آنجایی که اکسیدان های با درجه بالا میزان بیشتری از سولفور موهای شما را پاک می کند، معمولا توصیه می شود از اکسیدان های با درجه کمتر از 30 استفاده کنید. آمونیاک هم همین خطر را دارد.
آمونیاک ماده ای است که معمولا در رنگ موهای دائمی استفاده می شود و مانند تمام قلیاها تمایل به جداکردن کوتیکول دارد و به همین دلیل به رنگ اجازه می دهد تا به داخل مو نفوذ کند. اگر آمونیاک به کار رفته بیش از حد تند باشد، پیوندهای سولفور مو بیش از اندازه جدا شده و در نتیجه مو سفت می شود و قطر و وزنش را از دست می دهد.

مراقب لکه های رنگ باشید
بهتر است قبل از رنگ کردن، اطراف گردن تان را با حوله ای بپوشانید، چون رنگ هم می تواند باعث التهاب پوست گردن شود و هم لباس شما را از بین ببرد. برای رنگ کردن حتما دستکش دست تان کنید. برای رنگ نگرفتن پوست اطراف صورت تان نیز از یک کرم چرب استفاده کنید یعنی اطراف گوش، گردن، پیشانی و... اگر هم پوست تان لک شد نگران نباشید، می توانید با الکل طبی رنگ را از بین ببرید.

آبکشی را جدی بگیرید
بعد از رنگ کردن موهای تان را با آب سرد یا آب ولرم آبکشی کنید؛ این روش تا حدی از ریزش موها جلوگیری می کند
رنگ کردن ابروها و مژه ها حساسیت زا است
رنگ مو مواد شیمیایی بسیاری دارد، که وقتی ابروها یا مژه ها را رنگ کنید، هرکدام از این مواد می توانند باعث حساسیت شدید شوند.
برای رنگ گرفتن موی زبر چه کار کنیم
اگر موهای شما خیلی زبر و مقاوم در برابر رنگ است، شاید لازم باشد که قبل از رنگ کردن آن ها را نرم کنید، چون با نرم کردن، لایه های کوتیکول رنگ را بهتر جذب می کنند
مرتکب این اشتباهات نشوید

رنگ کردن موهای کثیف و گره خورده:
بهتر است، قبل از استفاده از رنگ از چند هفته قبل از نرم کننده استفاده کنید، چون موهای خشک رنگ را مدت کوتاه تری در خود نگه می دارد، حتما باید موهای تان برای رنگ کردن تمیز باشد، هنگام رنگ نیز اگر موها مرطوب باشد بهتر است.

آموزش رنگ كردن مو در خانه


بدون تست، موهای تان را رنگ نکنید
بعد از این که مارک خاصی را انتخاب کردید، قسمت کوچکی از رنگ را روی گردن یا کنار گوش بگذارید تا مطمئن شوید رنگ باعث قرمزی، حساسیت، تورم، التهاب، آلرژی و... نمی شود. اگر احساس کردید، روی پوست تان احساس ناراحتی می کنید به سرعت رنگ را بشویید.

وقتی نرم کننده کار را خراب می کند
شما نباید از چند ساعت قبل از رنگ کردن از نرم کننده استفاده کنید، چند ساعت قبل از رنگ کردن فقط شامپو کنید. اگر می خواهید موهای تان خوب رنگ بگیرد باید هیچ چیزی مثل چربی یا کثیفی روی موها نباشد.

به رنگ های روی جعبه اعتماد نکنید

بهتر است برای انتخاب رنگ از آرایشگر خود راهنمایی بخواهید تا او به شما بگوید مناسب ترین رنگ برای شما چیست. رنگی که شما انتخاب می کنید باید با رنگ پوست شما هماهنگ باشد.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 1 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما راد

هنرمندانی که اختلاف سنی با همسرشان از زمین تا آسمان است

ملاک اختلاف سنی در ازدواج این روزها دیگر مانند سابق پر اهمیت نیست و ما زوج های زیادی در میان هنرمندان داریم که اختلاف سنی زیادی با همسرانشان دارند اما خوشبخت اند. هنرمندان برای ازدواج ملاک اختلاف سنی را رد کرده و ازدواج هایی در میان آنها به چشم میخورد که فاصله سنی در آنها وجود دارد.هنرمندان

هنرمندان

پستی که ستاره سادات قطبی، همسر شهرام شکیبا مجری تلویزیون درباره اختلاف سنی 14 ساله اش با وی منتشر کرد به همین بهانه مروری می کنیم بر هنرمندانی که اختلاف سنی زیادی با همسرشان دارند.

هنرمندان و اختلاف سنی با همسرانشان

رضا رویگری ، بازیگر و خواننده متولد 1325 با تارا کریمی که متولد 1368 ازدواج کرده است. اختلاف سنی این زوج 43 سال است.

هنرمندان

رضا رویگری و همسرش تارا کریمی

ناصر تقوایی کارگردان معروف ایرانی متولد 1320 است و مرضیه وفامهر که متولد 1352 ازدواج کرده است، اختلاف سنی این زوج حدود 32 سال است.

هنرمندان

ناصر تقوایی و مرضیه وفامهر

بهرام بیضایی کارگردان و نمایشنامه نویس با همسرش مژده شمسایی تفاوت سنی 30 سال دارند.

هنرمندان

بهرام بیضایی و همسرش مژده شمسایی

شهرام اسدی کسی که فیلم هایی مثل روز واقعه را کارگردانی کرده است با لادن مستوفی بازیگری که در سریال پریا نقش آفرینی کرده است، چند سال پیش ازدواج کردند و تفاوت سنی 19 سال دارند.

هنرمندان

شهرام اسدی و لادن مستوفی

بهروز افخمی کارگردانی که اخیرا با برنامه هفت جنجال بسیاری ایجاد کرد متولد 1335 است و با مرجان شیرمحمدی که متولد 1352 است، ازدواج نموده است. اختلاف سنی این زوج 17 سال است.

هنرمندان

بهروز افخمی و مرجان شیرمحمدی

امیریل ارجمند پسر داریوش ارجمند با همسرش یاسمینا باهر تفاوت سنی 15 سال دارند.

هنرمندان

امیریل ارجمند و یاسمینا باهر

رامبد جوان نیز 11 سال از نگار جواهریان بزرگ تر است.

هنرمندان

رامبد جوان و نگار جواهریان

برای همه این زوج های هنرمند آرزوی خوشبختی می کنیم. از همراهی شما مخاطبان عزیز بی نهایت سپاسگذاریم.

 



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 1 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما راد

آموزش بسیار ساده درست کردن کباب کوبیده

کباب کوبیده کبابی است که برخلاف به نظر برخی ها که می گویند درست کردن این کباب بسیار دشوار است و کباب ما آنطور که میخواهم مانند کباب های بیرون عمل نمی آید،  بسیار ساده و آسان تهیه می شود.کباب کوبیده

کباب کوبیده

درست کردن کباب کوبیده

مواد لازم و زمان پخت کباب کوبیده

نکات درست کردن کباب کوبیده خوشمزه

برای درست کردن کباب کوبیده باید به یک سری از نکات طلایی اما ساده توجه کنید تا بتوانید کباب کوبیده دلخواه و دلچسپ خود را مهیا کنید ضمنا اگر می خواهید که کباب شما به بهترین نحو و مانند کباب های رستوران ها شود بهتر است از این نکات ساده غفلت نکنید.

برای تهیه کباب کوبیده باید از گوشت چرخ کرده گوسفندی یا مخلوط گوساله استفاده کنید و برای اینکه کباب کوبیده ترد و خوشمزه شود باید از گوشت چربی دار استفاده کنیم .گوشتی که چربی اش کم باشد هنگام ماسا دادن خودش را ول میکند.

کباب کوبیده رستورانی

تهیه کباب کوبیده با گوشت چرخ کرده گوسفندی یا مخلوط گوساله

مواد لازم کباب کوبیده

  • گوشت چرخ کرده گوسفندی یک کیلو
  • پیاز 250 گرم
  • فلفل سیاه و نمک به میزان لازم
  • پودر پاپریکا به میزان لازم (ادویه مخصوص کباب کوبیده)

طرز تهیه کباب کوبیده برای چهار نفر

ابتدا پیازها را پوست می کنیم و با گوشت کوب برقی له میکنیم و به صورت پوره در می آوریم.

دقت کنید پیازها را نباید رنده کنید.

چه مقدار پیاز در کوبیده نیاز است ؟

پیاز مورد نیاز برای کباب کوبیده

پیاز برای کباب کوبیده

پوست کندن پیاز ها برای آماده کردن مواد کوبیده

پیاز در کباب کوبیده

پوره ای مانند کردن پیاز ها برای کباب کوبیده

نحوه درست کردن کباب کوبیده

شکل نهایی پیاز پوره شده

آموزش مرحله به مرحله کباب کوبیده

در این دستور نسبت پیاز به گوشت 1 به 4 است یعنی اگر یک کیلو گوشت داریم باید 250 گرم پیاز استفاده کنیم . پیازهای له شده را به همراه گوشت کاملا ماساژ میدهیم و در حین ورز دادن پودر پاپریکا , نمک و فلفل سیاه را اضافه میکنیم تا کاملا مخلوط شوند و گوشت حالت چسبندگی پیدا کند.

هر چقدر گوشت بیشتر ورز داه شود نرم تر و چسبنده تر میشود.

گوشت کباب کوبیده

چرخ کرده آماده ورز دادن

ورز دادن را به مدت پنج دقیقه ادامه می دهیم. بعد از اینکه گوشت حسابی ورز داده شد و به چسبندگی دلخواه رسید در ظرفی سرپوشیده آن را به مدت یک ساعت در یخچال نگهداری می کنیم .بعد از یک ساعت استراحت گوشت به مدت یک دقیقه دوباره ورز می دهیم. برای این که گوشت به دستتان نچسبد می توانید دستتان را بامقداری آب را خیس کنید.

ورز دادن گوشت کباب کوبیده

ورز دادن چرخ کرده کباب کوبیده 

کباب کوبیده

اضافه کردن پیاز پوره شده به گوشت چرخ کرده

پیاز پوره شده

ورز دادن مناسب گوشت و پیاز پوره شده

پابریکا در کباب کوبیده

اضافه نمودن پابریکا به چرخ کرده ورز داده شده

اضافه کردن نمک و فلفل به کوبیده

اضافه کردن نمک و فلفل به کباب کوبیده در آخرین مرحله

درست کردن مواد اولیه کباب کوبیده

پوشاندن ظرف و نگهداری مواد کباب کوبیده در یخچال

روش سیخ زدن کباب کوبیده و جلوگیری از ریختن مواد کباب کوبیده روی سیخ

به اندازه یک مشت از مایه کباب برمی داریم و بر روی سیخ های پهن قرار می دهیم و با فشار و حالت دست مایه گوشت را به اندازه ای که نه خیلی کلفت و نه خیلی نازک شود سطح سیخ را می پوشانیم. با انگشتتان روی سیخ را فشار دهید تا اثر انگشتان بر روی گوشت باقی بماند. حالا ابتدا و انتهای کباب را به سیخ بچسبانید.

آتش را بر پا کنید سیخ ها کباب را روی آن قرار دهید. فقط دقت کنید که آتش را توسط ذغال و هیزم دایر کرده اید باید صبر کنید تا شعله آن فروکش کرده و تنها ذغال گداخته در منقل شما وجود داشته باشد. این برای این است که در صورتی که از مواد اشتعال زایی همچون نفت استفاده کرده باشید، بوی آن از بین رفته و غذای شما بد بو نشود و یا اینکه دوده هیزم و یا ذغال شما به طور کامل سوخته باشد و بر روی غذای شما ننشیند.

سپس سیخ های کباب را روی آتش بچینید. فقط باید دقت داشته باشید که در ابتدا باید سیخ ها را مرتب و با دقت به دفعات بچرخانید و باد بزنید تا گوشت خودش را بگیرد و کباب از سیخ جدا نشود و وقتی گوشت کمی برشته شد، دیگر باد زدن لازم نیست و اجازه دهید به آرامی کباب بپزد.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 1 / 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد