نوشته شده توسط : نیما راد

فهرست بندی بهترین انیمه های ژاپنی کار سخت و پردردسری است. علی رغم این که انیمه به لطف بیش از یک قرن نوآوری و تغییرات گسترده اکنون به یکی از داشته های باارزش فرهنگی دنیای سینما در قرن 21 تبدیل شده است اما هنوز تعریف کامل و واحدی برای آن وجود ندارد. از انیمه های پنج دقیقه ای اوتن شیموکاوا در سال 1917 تا انیمه های بلند دوران جنک جهانی دوم و انیمه های دنباله دار و جریان ساز دهه 60 تزوکا و سپس نوآوری های بی نظیر کارگردانانی نظیر میازاکی در اواخر نیمه دوم قرن بیستم، انیمه دچار تغییرات و فراز و نشیب های زیادی شده است.

 
بدین ترتیب بنا نهادن یک مقیاس و معیار برای بهترین انیمه های ژاپنی کار سخت و غیرممکنی بنظر می رسد اما می توان لیست بلند بالایی از بهترین سریال های انیمه تهیه کرد که در ادامه این مطلب قصد داریم 12 انیمه ای که بدون شک در چنین فهرستی قرار خواهند داشت را به شما معرفی کنیم.

12- شاهزاده مونونوکه (1997)

کارگردان: هایائو میازاکی
 
 12 انیمه ژاپنی که باید تماشا کرد

یکی از ویژگی های اصلی و ثابت انیمه های ساخت استودیو جیبلی و به خصوص هایائو میازاکی این است که در فیلم های آن ها هیچ شخصیت شرور واقعی و کاملی وجود ندارد. این ویژگی به طور ویژه در انیمه «شاهزاده مونونوکه» (Princess Mononoke) که هفتمین فیلم میازاکی و شاید تاریک ترین آن ها باشد به وضوح دیده می شود. این فیلم داستان آشیتاکا، آخرین شاهزاده باقیمانده یک روستای شرقی کوچک را روایت می کند که هنگام دفاع از خانه و کاشانه خود در برابر یک گراز وحشی که روحی خبیث در آن حلول کرده زخمی می شود. زخم او بسیار کشنده و نفرین شده بوده به نحوی که هیچ درمانی برای آن پیدا نمی شود.
 
بدین ترتیب آشیتاکا تلاش می کند به غرب سفر کرده و نیروی شروری که پشت ماجرا قرار دارد را پیدا نموده و آن را متوقف کند. او در نهایت در می یابد که موضوع از آن چه که فکر می کرده پیچیده تر است: گروهی از انسان ها که در تلاش برای ساختن مسکنی برای خود باعث می شوند نیروهایی در دورن جنگل که زندگی خود را در خطر می بینند با آن ها روبرو شوند. او سپس با زنی جوان به نام سان آشنا می شود که توسط گله ای از گرگ ها که از جنگل محافظت می کنند بزرگ شده است.
 
بدین ترتیب آشیتاکا تلاش می کند که دو طرف را آشتی داده و بین آن ها صلح برقرار کند. این اثر از فرهنگ قدیمی ژاپن و ایده های بلندپروازانه میازاکی نشأت گرفته و جدی ترین و بزرگسال محورترین کار او به شمار می آید. در این فیلم خشونتی واضح دیده می شود که در دیگر آثار میازاکی نمود بسیار کمی داشته است. این فیلم پیامی واضح و تاثیرگذار دارد که در سکانس های پایانی بیننده را به فکر فرو خواهد برد.
 


11- نیروی فضایی سلطنتی: بال های هونیامایس (1987)

کارگردان: هیرویوکی یاماگا
 
 12 انیمه ژاپنی که باید تماشا کرد
 
در سال 1987 یک استودیو انیمه سازی جدید ژاپنی با نام جایناکس سبک جدید و پرهزینه ای را در دنیای فیلم های انیمه و در مورد یک دنیای موازی بنا نهاد که در آن دو دولت که جنگ آن ها را ویران کرده بود سعی دارند که اولین طرفی باشند که پرواز فضایی انسانی را در یک جامعه صنعتی شده شکل دهند. بدین ترتیب این استودیو ساخت انیمه «نیروی فضایی سلطنتی: بال های هونیامایس» ( Royal Space Force: The Wings of Honnêamise) را با بودجه ی سرسام آور 8 میلیون دلار (برای آن دوران این هزینه برای ساخت یک انیمه بسیار زیاد و بی سابقه بود) را در دستور کار قرار داد. نتیجه کار یک شاهکار هنری دو ساعته بود که ظرفیت انسان برای شرارت و تفکر خلاقانه را به تصویر کشیده و یکی از پرجزییات ترین انیمه های تمام دوران از لحاظ بصری لقب گرفت، هر چند در گیشه شکست خورد.
 
این فیلم داستان مردی به نام شیروتسوگ لادات را روایت می کند که به نیروهای فضایی کشورش می پیوندد که به ان هونیامایس گفه می شود و در جنگی بی پایان با کشور متخاصم که جمهوری نام دارد به سر می برد. وی رفته رفته به یک فضانورد تبدیل شده و با زنی که به برنام های فضانوردی علاقه دارد آشنا می شود و در نهایت رابطه این دو به نقطه مبهم داستان تبدیل می گردد و همین موضوع در آن زمان باعث شکست تجاری فیلم شد هر چند باید آن را یک شاهکار شکست خورده نامید.
 


10- نئو-توکیو (1987)

کارگردان: کارگردانان متعدد
 
 12 انیمه ژاپنی که باید تماشا کرد
 
فیلم انیمه «نئو-توکیو» (Neo-Tokyo) که ابتدا تحت نام «مانیه-مانیه: داستان های مارپیچ» (Manie-Manie: Labyrinth Tales) در واقع گلچینی از انیمه های کوتاه است که توسط تعدادی از شناخته شده ترین کارگردانان انیمه ژاپنی در دهه 80 قرن بیستم تولید شده اند: رینتارو، یوشیاکی کاواجیری و البته کاتسوشیرو اوتومو. بعدها اسم آن توسط استودیو منتشر کننده در سال 1989 تغییر یافت. در واقع هر کدام از قسمت های از این گلچین سینمایی داستان مجزایی دارد که بهترین قسمت در واقع آخرین بخش از آن است که توسط اوتومو ساخته شده است.
 
این انیمه توسط منتقدان و تماشاگران با فیلم «اکنون آخرالزمان» فرانسیس فورد کوپولا مقایسه شده است و بوروکراسی بی معنای ژاپن در آن ژاپن را به تمسخر می گیرد. علی رغم جدایی داستانی و عدم ارتباط قوی باید این انیمه را یکی از شاهکارهای زیبایی شناختی ژانر انیمه دانست
 


9- همسایه ام توتورو (1988)

کارگردان: هایائو میازاکی
 
12 انیمه ژاپنی که باید تماشا کرد 

انیمه «همسایه ام توتورو» (My Neighbor Totoro) نه تنها شناخته شده ترین و بهترین اثر میازاکی تا به امروز به شمار می آید بلکه باید آن را یک فیلم بی نقص خانوادگی دانست که هوس های کودکی را به بهترین شکل ممکن به تصویر می کشد. این فیلم با داستان جذاب، شخصیت های دوست داشتنی و آهنگ متن خارق العاده اش بیننده را به بند می کشد. داستان فیلم در سال 1958 رخ داده و داستان تاتسوئو کوساکابه که یک استاد دانشگاه است و دخترانش ساتسوکی و می را روایت می کند که به یک خانه قدیمی در حاشیه شهر نقل مکان می کنند تا به مادر خانواده نزدیک تر باشند؛ مادری که در حال بهبودی از یک بیماری بسیار طولانی است. در طول فیلم تماشاگران دنیا را از چشم این دختران می بینند که به دنبال موش های اطراف خانه افتاده و پس از گرفتنشان آن ها را در دهان موجوداتی عجیب قرار می دهند. این فیلم در مورد جادوی زندگی کودکانه و قدرت ساده ملاقات با دنیا با قلبی آکنده از عشق و دوستی است.
 


8- پاتلابور 2 (1993)

کارگردان: مامورو اوشی
 
 12 انیمه ژاپنی که باید تماشا کرد

 

انیمه «پاتلابور 2» (Patlabor 2) منسجم ترین اثر اوشی است که یک تریلر سیاسی بوده و سنگ بنایی برای ساخت مشهوترین اثر او یعنی «شبح در پوسته» (Ghost in the Shell) به شمار می رفت. این انیمه که سه سال پس از قسمت اول ساخته شد یک بار دیگر داستان بخش دوم خودروهای ویژه پلیس شهر توکیو را روایت می کند که وارد یک بحران بزرگ تر و پیچیده تر در مورد یک فرمانده نظامی که قصد کودتا و براندازی حکومت را دارد می شوند.  اوشی در این فیلم نسبت به قسمت قبلی از پختگی و مهارت بیشتری در پرداخت داستان و محیط آن سود برده است. این فیلم را باید بهترین کار مامورو اوشی دانست که از بلوغ تکنیکی و فلسفی بسیار بالایی برخوردار بوده و نشان دهنده اوج خلاقیت کارگردان آن است.
 
 



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 2 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما راد

میز عسلی و جلو مبلی برای تکمیل زیبایی دکوراسیون منزل ضروری است، بنابراین لازم است اطلاعات لازم درباره آنها کسب کنید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آف دکور، بعد از خرید مبلمان برای تکمیل ست مبل باید میز جلو مبلی و عسلی نیز خریداری کنیم. وجود میز عسلی و جلو مبلی برای پذیرایی و زیبایی بیشتر منزل شما لازم و ضروری است.

انواع میز عسلی

در سال‌های اخیر میز عسلی‌ های متنوع و زیبایی ساخته شده که برخی از آنها با میز جلو مبلی و برخی به صورت جداگانه به فروش می‌رسند.

گاهی به علت فضای کم افراد از خرید میز عسلی صرفه نظر می‌کنند، اما بدانید وجود این میز در خانه علاوه بر اینکه برای پذیرایی می‌تواند میز کمکی شما باشد، زیبایی دکوراسیون شما را نیز بیشتر می‌کند.

شک نداشته باشید که میز عسلی‌های فانتزی با وجود مجسمه تزئینی در گوشه پذیرایی شما جلوه منزل و دکوراسیونتان را بیشتر می‌کنند.

در مورد انتخاب رنگ باید بدانید که بهتر است که رنگ عسلی با میز جلو مبلی و مبلمان شما همخوانی داشته باشد.

خرید و قیمت میز عسلی سلطنتی

میز عسلی سلطنتی برای دکوراسیون‌های لوکس و سنتی مناسب است. شما می‌توانید زیباترین و لوکس‌ترین مدل‌های میز عسلی سلطنتی را از سایت آف دکور بررسی و به صورت اینترنتی و حضوری خریداری کنید.

میز عسلی سفید

برخی از افراد طرفدار دکوراسیون سفید هستند این افراد مبل و میز خود را در رنگ سفید انتخاب می‌کنند آف دکور برای طرفداران این سبک از دکوراسیون هم محصولاتی را ارائه می‌کند.

میز عسلی تاشو

در میز عسلی تاشو این قابلیت وجود دارد که در صورت نیاز میز عسلی را جمع کرده و فضای بیشتری داشته باشیم و مناسب فضای‌های کوچک می‌باشد.

میز عسلی تاشو سفید

میز عسلی تاشو سفید یکی از مدل‌های پرفروش میز عسلی تاشو می‌باشد که می‌توانید آن را به صورت اینترنتی بررسی و خریداری کنید.

انواع میز جلو مبلی

میز جلو مبلی همانطور که گفته شد تکمیل کننده مبلمان شما است، وجود آن در هر منزلی لازم است به ازا هر یک دست مبل شما به یک میز جلو مبلی احتیاج دارید که معمولاً با ۳ عسلی به فروش می‌رسد.

رنگ میز جلو مبلی

رنگ این میز باید با رنگ چوب مبلمان همخوانی داشته باشد. اگر مبل شما تماماً پارچه بوده و قصد خرید میز جلو مبلی دارید با توجه به فضا نشیمن خود رنگ آن را انتخاب کنید. اگر نشیمن شما فضا کوچکی دارد سعی کنید میزی با رنگ روشن خریداری کنید.

میز جلو مبلی کلاسیک

این نوع از میزها را باید برای مبلمان کلاسیک یا استیل و سلطنتی خریداری کنید؛ چرا که از نظر شکل و ساختار با این دسته از مبل‌ها همخوانی دارند.

میز جلو مبلی ام‌دی‌اف mdf

میز جلو مبلی ام‌دی‌اف از انواع پر طرفدار میز جلو مبلی است این میز کیفیت بسیار بالایی داشته و بسیار مرغوب است.

 

منبع : ایسنا



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 2 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما راد

نحوه بروز تغییرات در رنگ چشم جنین در دوران بارداری

بسیاری از مادران در زمان بارداری به این می اندیشند که رنگ چشم کودکشان چه رنگی خواهد شد و آیا کودکشان رنگ چشم خودشان را به ارث می برد ؟ در این بخش از نمناک متن بسیار جالبی درباره اینکه رنگ چشم کودک شما چه رنگی می شود برایتان آماده کرده ایم پس با ما همراه باشید.چشم جنین

چشم جنین

چه عواملی رنگ چشم جنین شما را تعیین می کند

تعیین رنگ چشم جنین

تعیین رنگ چشم جنین در بارداری

رنگ چشم در کودکان مختلف متفاوت است برخی از کودکان دارای رنگ چشم آبی یا سبز و برخی دیگر دارای رنگ چشم قهوه ای هستند . عامل اصلی تعیین رنگ چشم در نوزادان ژنتیک و وراثت می باشد و رنگ چشم نوزاد ، به رنگ چشم هر دو والدین بستگی دارد. رنگ چشم یک ویژگی فیزیکی است که توسط جفت شدن ژن های پدر و مادر مشخص می شود و هر کودک از هر یک از والدین اش 50 درصد مواد ژنتیکی رنگ چشم را به ارث می برد.دو ژن گرفته شده از پدر و مادر می توانند به هم شبیه یا از هم متفاوت باشند.

رنگ چشم جنین

عوامل موثر در تعیین رنگ چشم جنین

  • ژن رنگ تیره بر رنگ روشن همیشه غالب است ژن قهوه ای بر ژن سبز و آبی غالب است؛ سبز بر آبی غالب است و آبی نهفته است.
  • به دلیل غالب بودن رنگ چشم قهوه ای ، اگر فردی دارای دو ژن قهو ه ای و یا یک ژن قهوه ای ، یک ژن آبی باشد ، رنگ چشم او قهوه ای می شود.
  • در صورتی رنگ چشم کودک آبی می شود که پدر و مادر هر دو دارای چشم آبی باشند و کودک ژن رنگ چشم آبی را از هر دو والد دریافت کند.
  • رنگ چشم کودک سبز خواهد بود اگر کودک ژن رنگ چشم سبز را از هر دو والد بگیرد یا یک ژن آبی و یک ژن سبز دریافت کند.

رنگ چشم از کجا می آید؟

جنین چشم رنگی 

چگونه چشم جنین رنگی می شود

در چشم بافت پوششی به نام عنبیه وجود دارد که دارای رنگدانه های مشکی و کوچکی به نام ملانین است . رنگ چشم به وجود و پراکندگی ملانین بستگی دارد به صورتی که اگر این رنگدانه ها پراکنده باشند رنگ چشم تیره و اگر پراکندگی رنگدانه ها کم باشد چشم روشن می شود.

چند ژن تعیین کننده رنگ چشم هستند که برخی از آنها تاثیر گذار تر از بقیه می باشند . یکی از ژن های اصلی تعیین کننده رنگ چشم ژن OCAZ است که با رمز گذاری پروتئینی با عنوان P ملانین تولید می کند و موجب رنگی شدن چشم می شود. تاثیر گذاری این ژن بر رنگ چشم 74 درصد است. تحقیقات جدید نشان داده جهشی کوچک در OCAZ تولید ملانین عنبیه را محدود می کند وسبب می شود رنگ چشم آبی شود اما اگر فعالیت این ژن کاملا محدود گردد رنگ چشم فرد قرمز می شود و فرد دچاربیماری زالی می گردد.

 تعیین رنگ چشم جنین در بارداری 

نقش وراثت در تعیین رنگ چشم جنین

از ژن های فرعی دیگری که تاثیر کمتری در تعیین رنگ چشم دارند ژن های Eycl1، Eycl2 و Eycl3 هستند که موجب بروزرنگ های مخلوطی مثل سبز مایل به آبی، طوسی مایل به آبی، قهوه ای، بلوطی و ... در افراد می شوند.

دو چشم با دو رنگ متفاوت

شاید شما نیز افرادی را دیده باشید که رنگ چشم هایشان با یکدیگر متفاوت است ، برخی از این افراد خاص بودن رنگ چشم هایشان را دوست دارند ولی برخی دیگر این حالت را نمی پسندند و به همین علت از لنز استفاده می کنند.

تفوت رنگ دو چشم جنین

چرا رنگ 2 چشم برخی از افراد متفاوت است

این اختلال در انسان ها نادر است و به علت جهش ژن و متفاوت بودن میزان ملانین موجود در هر یک از عنبیه ها است . این اختلال می تواند ارثی و یا به علت مصرف برخی داروهای خاص که مقدار رنگدانه در هر یک از چشم ها افزایش یا کاهش می دهند ؛ باشد.این اختلال متفاوت بودن رنگ چشم ها با یکدیگر ،در حیوانات رواج بسیاری دارد.

آیا رنگ چشم جنین تغییر می کند؟

اکثر نوزادان با چشم های آبی متولد می شوند به این دلیل که کمی زمان برای تولید ملانین رنگدانه لازم است و شما نمی توانید دقیق رنگ چشم های کودک را تا شش ماهگی تعیین کنید زیرا در این مدت مقدار ملانین کاهش یا افزایش می یابد.

ثابت شدن رنگ چشم

رنگ چشم جنین چه زمانی ثابت می شود

درجهان رنگ چشم های متفاوتی وجود دارد اما در برخی نقاط جهان برخی رنگ چشم ها نسبت به بقیه بیشترند مثلا در اروپا رنگ بلوطی یا خرمایی بیشتر است و در کشورهای آمریکایی ، هند و ترکیه رنگ های چشم روشن مانند سبز، آبی و طوسی فراوانی بیشتری دارند اما رنگ غالب در سراسر جهان رنگ قهوه ای مایل به مشکی است.

به طور کلی در مورد رنگ چشم جنین

 تغییرات در رنگ چشم جنین

نحوه بروز تغییرات در رنگ چشم جنین

  • اگروالدین هر دو دارای چشم قهوه ای باشند، 75٪ احتمال دارد که کودکشان چشم قهوه ای شود.
  • اگروالدین هر دو دارای چشم آبی باشند، 99٪ احتمال دارد که کودکشان چشم آبی شود.
  • اگروالدین هر دو دارای چشم سبز باشند، 99٪احتمال دارد که کودکشان چشم سبز شود.


:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 2 / 1398 | نظرات ()